werk gemaakt in 2020

uit 2020 tot 2020 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Judaspenning (Seeds)

2020

Judaspenning, getekend met 3D-pen. De plant dankt zijn naam aan de zaaddoosjes die op penningen lijken. Volgens volkslegenden liet Judas toen hij zich verhing de zilverstukken die hij had gekregen voor zijn verraad onder zijn galg vallen. Daaruit groeide de Judaspenning.
Door dit verhaal heb ik me laten inspireren. Mijn zaden zijn vervangen door embryo’s. De allesoverheersende mens, de mens die ingrijpt in de natuur, de zondeval; denk erbij wat je wilt ... Bekijk dit werk beter op mijn site VLVI

Poel der angst

2020

Ik heb de angst voor Corona van me af getekend in deze 3D pen tekening in PLA. en spuugbakje.

Impact

2020

3D-pen tekening. Maart 2020: overrompeld door Corona

Up there II

2020

Foto geprint op canvas, bewerkt met oliepastel en garen, oplage 3, 2020. Een vervolg op Up There, waarbij ik een liggende foto gebruikte. ----
Link to this work on internet: www.behance.net/gallery/72448169/Up-There-I-II

Buried

2020

Co-productie van Simon Duijs fotografie, en Van Lieshout VI, mixed media: oliepastel en garen. Simon Duijs behoort tot de GUP New Dutch Photography Talents, 2021.

Red

2020

Co-productie Van Lieshout VI (mixed media) en Simon Duijs (fotografie). Eerste werk uit nieuwe serie, 2020. Simon Duijs fotografeert jonge mensen en zoekt naar het gemak en ongemak in intimiteit. Schaamte die als een dunne sluier van het lichaam valt, de camera die de persoon kwetsbaar zichtbaar maakt. Van Lieshout VI trok vervolgens als een olifant door deze porseleinkast op zoek naar scherven, om deze vervolgens te lijmen.

Seas of Heaven - birth

2020

Bekijk 'Seas of Heaven' beter op mijn site vlvi.nl   In 'Seas of heaven' (Hemelse Zeeën) heb ik geprobeerd om mijn dystopische visie op de toekomst vast te leggen in een enigszins verontrustend droomlandschap: op het eerste gezicht lijkt er niets aan de hand, maar als je verder kijkt, zie je embryo’s die in een schelp groeien, en de man en vrouw die op het punt staan de liefde te bedrijven zijn niet ingelogd. In de taferelen zitten dus referenties naar een wereld in transformatie, waarbij natuurlijkheid terrein verliest. Ik heb mijn werk onder water gezet: terwijl water het begin is van al het leven, ziet ‘Seas of Heaven’ eruit alsof het ondergedompeld is, in een vat met formaldehyde.    Het doel van het werk is om te spelen met het onbehagen van de kijker, en het wellicht om te zetten in een gevoel van nieuwsgierigheid.

Seas of Heaven - love

2020

Bekijk 'Seas of Heaven' beter op mijn site vlvi.nl   In 'Seas of heaven' (Hemelse Zeeën) heb ik geprobeerd om mijn dystopische visie op de toekomst vast te leggen in een enigszins verontrustend droomlandschap: op het eerste gezicht lijkt er niets aan de hand, maar als je verder kijkt, zie je embryo’s die in een schelp groeien, en de man en vrouw die op het punt staan de liefde te bedrijven zijn niet ingelogd. In de taferelen zitten dus referenties naar een wereld in transformatie, waarbij natuurlijkheid terrein verliest. Ik heb mijn werk onder water gezet: terwijl water het begin is van al het leven, ziet ‘Seas of Heaven’ eruit alsof het ondergedompeld is, in een vat met formaldehyde.      Het doel van het werk is om te spelen met het onbehagen van de kijker, en het wellicht om te zetten in een gevoel van nieuwsgierigheid.

Winterwandeling - blauw

2020

Montage van mijn mixed mediawerk en fotografie.

Gemstones

2020

Steen & PLA (bioplastic) On a piece of mother earth
is nothing what it seems to be
New life forms
and mother earth sighed

Steen met kiemen

2020

Stenen-serie, spelen met contrast 2019-2020

Blistercollier: 'Quarantaine'

2020

Een halssieraad met strepsil-blisters, dat personen in quarantaine verbeeldt. In de ronde fotootjes kan je een verwijzing naar het ouderwetse medaillon zien: je draagt je dierbaren bij je en in zicht. Dit halssierraad is een 3D-pen tekening, waarvan de structuur doet denken aan (een uitvergroting van) ons speeksel. Tijdschriften zijn een probaat middel om de tijd te verdrijven. Ik heb voor dit halssieraad foto’s uit tijdschriften die in mijn huis lagen gebruikt (normaal gebruik ik uitsluitend mijn eigen fotografie). Het collier vormt een setje met een blisterarmband. Blistercollier, 3D-pen, PLA, strepsilblisters, beschilderde tijdschriftfoto's.   Dit halssieraad is een inzending voor de Open Call van het CODA Apeldoorn: ontwerp een quarantaine-sieraad.

Myosotis-collier

2020

Een collier van Vergeet-me-nietjes (Myosotis). Uit het oog uit het hart? Angsten tijdens de Corona-crisis… De gelobde vormen kunnen in elkaar geschoven worden om het collier vast te zetten in een bepaalde houding. Myosotis, epoxy, kettinkje Dit halssieraad is een inzending voor de Open Call van het CODA Apeldoorn: ontwerp een quarantaine-sieraad.  

Delicatesse

2020

3D-pentekening (van insecten) en attributen. - - - - - - - - - - - - - Terwijl we met een scheef oog kijken naar de Aziatische ‘extreme markets’, lopen wij ook in het westen aan tegen onze (ethische) voedselgrenzen. “Delicatesse” zoomt in op de -noodzakelijke- veranderingen binnen onze voedselketen. Insecten worden gezien als voedzame, duurzame oplossing. Ook is men ervan overtuigd dat ziektes die insecten bij zich dragen nooit op mensen zullen overgaan.
Uiteraard zullen we in staat zijn de gedaante van de insecten in iets smakelijks te veranderen, voor ze op ons bord komen. Maar ook insecten zullen we in grote hoeveelheden moeten kweken, willen we iedereen blijvend kunnen voeden.  

Dandelion

2020

Dandelion. Circle of life.